Verwijshulp Hoeksche Waard
Met Verwijshulp Hoeksche Waard willen wij de inwoners van de Hoeksche Waard voor kortdurend verblijf zo snel mogelijk de juiste zorg op de juist plaats bieden. Niet alleen om hen op dat moment te kunnen helpen, maar ook om het mogelijk te maken dat zij langer zelfstandig thuis kunnen wonen.
Voor wie is Verwijshulp Hoeksche Waard?
Verwijzers die vragen hebben over zorg kortdurend verblijf of op zoek zijn naar een beschikbare plek, kunnen bij Verwijshulp Hoeksche Waard terecht. Onze zorgbemiddelaars hebben actueel inzicht in de beschikbare capaciteit in de regio. Zodra u als verwijzer een cliënt aanmeldt, bekijken we samen welke zorg nodig is en waar op welke locatie deze het best geboden kan worden.
Wanneer kunt u contact opnemen?
Verwijshulp Hoeksche Waard is beschikbaar voor alle vormen van zorg kortdurend verblijf op zorglocaties, met als uitgangspunt terugkeer naar huis. Bij vragen of bij de zoektocht naar zorg thuis of een beschikbare plek kan contact worden opgenomen voor informatie, advies of bemiddeling.
Sinds 2024 is ook ondersteuning mogelijk bij vragen en aanmeldingen voor Casemanagement Dementie. Er wordt gezorgd voor een duidelijke route naar passende begeleiding, inclusief het beheer van wachtlijsten. Vanaf 2025 bieden we ook ondersteuning bij de aanmeldingen palliatieve zorg voor de Hospice Hoeksche Waard.
De dienstverlening wordt voortdurend doorontwikkeld. Er wordt actief onderzocht welke aanvullende diensten nodig zijn om verwijzers nog beter te ondersteunen bij een snelle en complete aanmelding.
Hoe kunt u contact opnemen?
U kunt ons maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bereiken op nummer 085 – 000 46 99. Wij helpen u en uw cliënt graag naar een beschikbare, passende locatie voor kortdurend verblijf zorg in de Hoeksche Waard.
Wie krijgt u aan de lijn?
Verwijshulp Hoeksche Waard is een initiatief van zorgaanbieders Alerimus, Zorgwaard, Hospice HW, Cavent en Heemzicht. Speciaal opgeleide zorgbemiddelaars van Alerimus en Zorgwaard bemensen deze hulplijn van Verwijshulp Hoeksche Waard.
Welke informatie hebben wij nodig om u te kunnen helpen?
Als u een aanmelding heeft voor zorg een kortdurend verblijf hebben wij de volgende informatie over de cliënt nodig om te kunnen helpen:
- NAW-gegevens;
- BSN-nummer;
- Verzekeringsgegevens;
- Beschrijving van de zorgvraag;
- Actueel medicatieoverzicht;
- (Indien van toepassing) laatste episodelijst met diagnose en nevendiagnoses;
- (Indien van toepassing) ELV-afweging.
Deze gegevens worden door u aangeleverd tijdens de aanmelding. U meldt uw cliënt aan in de beveiligde omgeving van ZorgDomein of Point.
Voor logeerzorg verloopt blijft de aanmeldroute via de gemeente bestaan. Voor informatie en advies over logeren en beschikbaarheid van logeer mogelijkheden kunt u en de client altijd bellen met Verwijshulp Hoeksche Waard.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie?
Voor vragen of aanvullende informatie kan contact worden opgenomen via 085 – 000 46 99 of per e-mail via contact@verwijshulphw.nl.

Volg ons op sociale media